Objectiu del Taller: Crear un joc de Taula

Metodologia: Creació de projectes.

img_requeriments

Farem un procés cíclic i en cada iteració ens aproparem més al nostre objectiu, crear un joc basat en la batalla d’Alpens.

REQUERIMENTS:

Hem acordat els següents requeriments que conformaran el MARC del joc:

  • Familiar: Que hi puguin jugar des de nens de 8 anys fins a avis de 99.
  • Duració: Entre ¾ d’hora i 1 hora.
  • Nombre de Jugadors: de 2 a 6 jugadors.

ANÀLISI i PLUJA D’IDEES:

  • Ens centrarem en els habitants d’Alpens d’aquell 9 de juliol de 1873, no tant en les tropes contendents en la batalla.
  • Dividirem el poble en diferents zones, que formaran les caselles del tauler.
  • Cada jugador controla 5 habitants o 5 membres d’una mateixa família d’un color determinat.
  • Les tropes, Carlins i Liberals arribaran al poble a lliurar la batalla.
  • L’objectiu final del joc és que els habitants del color que controlem fugin de la batalla, sense ser capturats per les tropes.
  • El joc ha de tenir una certa interacció entre els jugadors.
  • Hi haurà un cert nombre de cartes que representaran diferents fets que van succeir durant la batalla i que influiran en el moviment dels jugadors i de les tropes.
  • El taulell del joc representarà la distribució actual del poble amb els elements més rellevants del 1873.
  • En el taulell hi haurà diferents sortides per on els habitants hauran d’escapar, també jugarà un paper important els aliments a l’hora de fugir.

DISSENY:

CONCEPTE DEL JOC :Joc de fugida.

Com apareixen i com es mouen les peces dels jugadors?

Es planteja que en cada torn els jugadors moguin les seves peces i també les tropes.

Els habitants es situaran sobre el tauler de manera aleatòria mitjançant la tirada d’un dau.

Cada jugador controlarà 5 habitants del mateix color.

El moviment dels jugadors sobre les caselles del taulell i sobre les diferents zones del poble es farà, de la següent manera, cada participant podrà moure una fitxa (habitant) tantes caselles com habitants es trobin en aquella casella.

Els queviures seran un element important a l’hora de moure els jugadors pel taulell i que puguin fugir.

Com es mouen les tropes Carlines (Vermells) i Liberals (Verds)?

Les tropes també apareixeran de forma aleatòria sobre el taulell, i cada vegada aniran ocupant més zones, per on no es podran moure els habitants ni es podran escapar.

Els jugadors en el seu torn podran moure les tropes.

Com i quan es juguen les cartes d’esdeveniment?

S’han plantejat dues maneres d’entrar en joc les cartes d’esdeveniment, agafar una carta per torn o be que cada jugador tingui un nombre de cartes que pugui jugar durant el seu torn.

Com i quan s’acaba el joc?

S’han plantejat diferents maneres d’acabar el joc, quan el jugador hagi salvat tots els seus habitants, després d’un nombre determinat de torns…